De resultaten van de NOM Huis-aan-huisbladen Monitor 2014 zijn afgelopen week gepresenteerd. HAH blijkt een enorm groot bereik te hebben: 91% van de Nederlandse bevolking boven de 13 (11,8 miljoen mensen) leest weleens een titel. En 8,1 miljoen Nederlanders lezen wekelijks een HAH-blad! Dat zijn lezers uit alle lagen van de bevolking, waardoor je met recht kunt zeggen dat HAH een massamedium is. Zelfs van de mensen met een Nee/nee-sticker wordt 24% bereikt.

De HAH-bladen zijn populair: 60% van de lezers leest minstens driekwart van een nummer. Dan is de kans groot dat uw advertentie gezien wordt! Uit het onderzoek blijkt verder dat 64% van alle in lokaal nieuws geïnteresseerde mensen een HAH-blad gebruikt als informatiebron, en 51% van de lezers daadwerkelijk actie onderneemt naar aanleiding van advertenties in HAH-bladen.

Ja Ja sticker 300x50 Huis aan huisbladen nog altijd medium met groot bereik

Uitstekend medium voor lokaal bereik
Wat de HAH Monitor vooral laat zien is iets wat wij bij Abovo stiekem heel goed weten: huis-aan-huis is nog altijd een volwaardig massamedium met een bijzonder groot lokaal bereik. We zijn dan ook de grootste inkoper in Nederland op dit gebied, en hebben buitengewoon veel expertise hierin. Iets waar onze klanten al jaren van profiteren.

Toch adviseren we niet standaard om alleen HAH in onze mediaplannen op te nemen. Per klant, per doelgroep maken we daar onze afwegingen in, want elk mediaplan is uniek. Soms zetten we ook outdoor in, landelijke dagbladen, RTV of folders. En dan hebben we natuurlijk n├│g een fantastisch onderdeel van de mediamix dat we kunnen inzetten: online. Want dankzij onze Abovo TradeDesk kunnen we tegenwoordig online campagnes met de grootst mogelijke precisie uitzetten en waar nodig bijsturen.

Abovo beschikt over de tools en de expertise om het maximale te halen uit elk mediabudget, zodat u kunt bereiken wie u wilt bereiken. Waar ook in Nederland.